King's Quest 2: Romancing The Throne
1. Než zacnete hrát
Úvodem:
Tenhle návod je na původní verzi, která vyšla v roce 1987. Hra se dočkala ještě remeaku, který vyšel v roce 2002, kde se vylepšila grafika, zvuky a další věci, ale změnil se také průběh a scénář hry. Některé úkoly byly přidány, některé naopak zmizely a některé řešení úkolů bylo pozměněno. Proto pokud se budete řídit tímto návodem nejspíš novou verzi vůbec nedohrajete.
Příběh:
Sir Graham se stal králem. Jeho lid ho velmi miluje a království rozkvétá. Krále Grahama však trápí, že nemá ženu. Napadne ho, že by se mohl podívat do kouzelného zrcadlo. To mu prozradí, že v zemi Kolyma se nachází nádherná panna. K tomu, aby se stala jeho ženou, musí najít věž, ve které je uvězněna. Král odkládá svou korunu a vydává se na dlouho cestu za svou vysněnou.
Ovládání:
Hra se ovládá jenom několika klávesy, ale ovládání, pohyb, je občas trochu složitý.
Pohyb:
můžete se pohybovat pomocí kurzorových šipek, ale osobně doporučuji vypnout num lock a pohybovat se numerickými klávesami. Jelikož zde, oproti kurzorovým šipkám, se můžete hýbat i do úhlopříček, což během některých částí hry oceníte.
Plavání:
ve hře budete občas muset taky kromě chození plavat. Občas budete muset jít do vody. Graham, když spadne do vody, začne se topit a vy musíte rychle zmáčknout klávesu plavání nebo se po chvíli utopí. Naopak, v některých vodách vám ani plavání nepomůže a automaticky se utopíte - otrávíte (mnoho vod je ve hře otrávených - určitě je poznáte podle tmavé barvy). Plavání vyvoláte buď v menu (ESC), v položce action (SWIM) nebo klávesou = (klávesa rovná se).
Další důležité klávesy:
TAB (inventář), F1 (nápověda), F2 (zvuky on/off), F3 (vypíše vaši poslední napsanou zprávu), F5 (Save), F7 (Restore neboli Load), F9 (restart hry).
Menu (popis pouze nejdůležitějších položek):
Do menu hry se dostanete stisknutím klávesy ESC. V menu se pohybujete kurzorovými šipkami a výběr potvrdíte klávesou enter.
File:
Save (uložit hru, máte 12 pozic), Restore (neboli load, nahraje uloženou pozici), Restart (začnete hru od začátku), Quit (opustíte hru, odchod do operačního systému).
Game:
See object (prohlédnete si vybraný objekt v inventáři), Inventory (vyvoláte inventář).
Action:
Swim (plavání)
Speed:
zde si můžete vybrat rychlost hry, s jakou se bude král Graham pohybovat. Rychlost Fast (rychle) byla oproti prvnímu dílu vylepšena a není už tak rychlá jako v předchozím díle. Ba naopak, je to ideální rychlost, kterou používejte! Slow je ultra pomalá, Normal je taky docela pomalá a Fastest je už zase moc ultra rychlá.
Na co si dávat pozor, postřehy, bodování, atd.:
Hra Roberta Williemse, King's Quest 2 je velmi záludná. Ve hře získáváte postupně body za každou maličkost, kterou provedete. Celkově získat plný počet 185 bodů je dost obtížné. Cílem hry totiž prakticky není vyřešit všechny questy a nástrahy, které vás ve hře čekají. Hra nemá předem stanovený průběh a můžete ji dohrát jak chcete. Hra vám dává velkou volnost. Ne všechny předměty totiž na sebe navazují a hodně předmětů vůbec ani nepoužijete. Ovšem, čím více předmětů získáte, tím dostanete i více bodů. Všechno se bodově hodnotí. Třeba u některých předmětů i prohlédnutí předmětu.
Ve hře potkáváte hodně mystických a pohádkových postav, jako zlá čarodějnice Hagatha, Červená Karkulka, Trol, Kouzelná víla, Pegas, Malá mořská víla... Oproti prvnímu dílu jsou síly rozděleny docela rovnoměrně - záporné postavy už nemají takou převahu. Tyto postavy se objevují zcela náhodně, nejčastěji v okolí svých obydlí - skály, jeskyně, dřevěný dům atd.. Aby Vás nechytli a nezabili nebo neokradli o některý důležitý předmět v inventáři (Trol), doporučuji chodit po okrajích obrazovky. Pokud se některá ze záporných postav objeví na obrazovce, rychle přejděte do jiné obrazovky a ona už za vámi nepůjde. Poté když se vrátíte zpět na tu obrazovku, ze které jste utekli, obvykle by tam už být neměla. Píšu schválně obvykle, protože někdy se tam objeví znovu. V tomto případě postupujte jako minule.
Na druhou stranu občas potřebujete někoho najít. Třeba kouzelná víla se objevuje pravidelně na stejném místě. Takže pokud se tam neobjeví, znovu přejděte do jiné obrazovky a vraťte se, popř. tohle opakujte několikrát. Kouzelná víle by se tam měla po chvíli objevit.
Hru si zkracujte. Hrací plocha hry se skládá z několik obrazovek jak na výšku, tak na šířku. Příklad: abyste nešli 8 obrazovek na východ na nějaké místo na které chcete, běžte 3 obrazovky na západ a objevíte se na stejném místě.
Hru si často ukládejte. Když se zabijete někde daleko od posledního místa uložení, je to k zoufalství. Obzvlášť si dávejte pozor na různé točité schody (Drákulův hrad) a různé žebříky. Jsou fakt záludné.
No a teď! Ve hře můžete získat 185 bodů no a s mým návodem, pokud se budete řídit přesně podle něho, získáte plný počet bodů, tedy 185!
2. Samotný návod
Velkým písmem jsou napsány jednotlivé anglické příkazy, které musíte napsat a potvrdit klávesou enter. V závorce je uveden počet bodů, které za splnění úkolu získáte.
Pokud např. napíšu, jděte na 1x východ, 3x západ a v cestě je třeba voda nebo nějaká překážka, tak ji jednoduše přeplavte nebo ji obejděte a pod.
Ocitáte se u moře, jděte 2x na východ. Dojdete k babiččině chaloupce, před chaloupkou je poštovní schránka, kterou otevřete OPEN MAILBOX (1). Je zde košík, který vezměte GET BASKET (3). Jděte zpět 2x na západ a 3x na jih. Na zemi leží malá šedá škeble. Otevřete ji GET CLAM a vezměte si náhrdelník GET BRACELET (10). Jděte 2x na jih a narazíte na Neptunův ztracený irident. Vezměte ho GET TRIDENT (13). Jděte 3x na sever a 1x na východ. Zde je lokace, kde se pohybuje Červená Karkulka. Až se objeví, dejte jí košík GIVE BASKET TO LITTLE GIRL (17) a Karkulka Vám dá za to květiny. Jděte 4x na jih, 5x na východ a 1x na sever. Jste u kouzelných dveří. K otevření těchto dveří potřebujete 3 klíče. Cestou k těmto dveřím jste si určitě všimli dřevěného mostu přes propast. Přes tento most můžete projít za celou hru pouze 7x, po osmé se zřítí i s vámi. Fígl je v tom, že Vy právě musíte po tomto mostě přejít 7x, abyste hru dohráli, tzn. že pokud přes most přejdete 1x zbytečně, už hru nedohrajete! A ještě poznámka k mostu, pokaždé, když přes něho projdete, připočítá se Vám 1 bod. Takže teď jste u dveří a máte 18 bodů. Přečtěte si u dveří nápis READ INSCRIPTION. Je to úkol, který máte splnit, abyste našli první klíč. Jděte 1x na jih, 7x na západ a 4x na sever. Na kameni se vyhřívá Malá mořská víla. Doplavte k ní a dejte jí květiny GIVE FLOWERS TO MERMAID (21). Objeví se mořský koník, nasedněte na něho RIDE SEAHORSE (23). Objevíte se u Neptuna. Promluvte si s ním TALK TO NEPTUNE, dejte mu jeho ztracený irident GIVE TRIDENT TO NEPTUNE. Dostanete láhev a ještě si vezměte klíč, který leží vedle něho GET KEY (32). Vrátíte se zpět na pevninu. Jděte na východ a 4x na jih. Zde pozor! Nacházíte se u jeskyně Hagathy, ta když Vás chytne, tak Vás uvaří v kotli a končíte (doporučuji shlédnout!). Jděte dovnitř. Buď je doma nebo není. V každém případě postupujte úplně stejně. Držte se severní zdi, jděte ke kleci, vyndejte šátek z láhve GET CLOTH (34), klec s ním překryjte PUT CLOTH ON CAGE (36), vezměte klec GET CAGE (38) a poté v klidu odejděte z jeskyně. Jděte 3x na sever a u stromu vezměte povalující se klacek. GET STAKE (40). Poté jděte na východ a 2x na jih. Z pařezu vezměte náhrdelník GET NECKLACE (47). Jděte 2x na východ a z díry stromu vezměte kladivo GET MALLET (49). Jděte na jih, 2x na východ a na sever (50). Odemkněte dveře UNLOCK DORR (57) a přečtěte si další zadání úkolu k získání druhého klíče READ INSCRIPTION.
Jděte na jih, 2x na západ (58) a na jih. zde se objevuje víla, pokud se tak nestane, zkuste jít ještě o jednu obrazovku na jih. Víla Vám dá kouzlo proti zlu. Jděte na jih (podle toho, kde jste potkali vílu) a na východ. Otevřete dveře do kostela OPEN DOOR. Uvnitř klečí kněz (mnich) a modlí se. Klekněte si vedle něho po levici KNEEL, KNEEL (musí se napsat 2x, nevím proč) a modlete se PRAY. To kněze zaujme a zeptá se Vás na Vaše jméno. Odpovězte popravdě GRAHAM. Kněz Vám dá kříž (62) a vy vyjděte ven. Jděte 2x na jih a objevíte se u obchodu s antikou. Vejděte dovnitř OPEN DOOR. Dejte prodavačce klec s ptákem GIVE CAGE TO LADY a ona Vám dát kouzelnou lampu (68). Objevíte se před obchodem. Lampu 3x za sebou pohlaďte RUB LAMP a dostanete od Džina létající koberec, meč a uzdu na koně (74). Použijte koberec RIDE CARPET (78) a objevíte se na plošině. Jděte dále, dokud Vás nezastaví had. Jděte opatrně blíž, ale pozor aby Vás neuštkl, a zkroťte hada PUT BRIDLE ON SNAKE. Z hada se stane kůň. Promluvte si s ním SPEAK TO HORSE. Kůň Vám dá kostku cukru (85). Jděte dál na východ a z jeskyně si vezměte klíč GET KEY (90). Vyjděte ven a odleťte na koberci RIDE CARPET. Objevíte se znovu před obchodem s antikou. Jěte na sever a prohlédněte si zde díru kamene LOOK HOLE (91) a vezměte si broš GET BROOCH (98). jděte 2x na sever, na východ (99) a na sever. odemkněte dveře UNLOCK DOOR (107) a přečtěte si další zadání úkolu k získání již třetího a posledního klíče READ INSCRIPTION.
Jděte na jih a 3x na západ (108). Ocitnete se u Trolového domu (strom s dveřmi). Vejděte dovnitř OPEN DOOR a opatrně slezte dolů. Pokud trol není doma, otevřete truhly OPEN CHEST a vezměte si náušnice GET EARRINGS (114). Poté si vezměte ještě z ohně hrnec s polévkou GET PUT (116). Vraťte se před Trolův dům. Jděte na jih a na západ. Jste před babiččiným domem. Otevřete dveře OPEN DOOR, pokud je uvnitř vlk, rychle utečte a postup opakujte, dokud tam nebude babička. promluvte s ní SPEAK TO GRANDMA (118). Podívejte se pod postel LOOK UNDERT BED. Vezmete plášť a prsten (122). Vyjděte ven a běžte na východ a 3x na sever. Zde je řeka s převozníkem. Oblečte si plášť PUT ON CLOAK, dejte si prsten PUT ON RING a kříž (127). Jděte na loď GET BOAT. Převozník Vás převeze na druhou stranu, ale ještě dříve než vystoupíte, snězte cukr EAT SUGAR CUBE (128) nebo Vás trní zabije. Poté vystupte z lodi CLIMB BOAT a jděte dál na sever k duchům. Jakmile se k duchům přiblížíte, odletí. Otevřete dveře OPEN DOOR a vstupte do tajemného hradu Drákuly. jděte doleva a nahoru po točitém schodišti (využívejte výhradně numerické klávesy). Nahoře otevřete šuplík OPEN DRAWER a vezměte si svíčku GET CANDLE (130). Cestou dolů si svíčku zapalte o pochodeň LIGHT CANDLE (131). Jděte 2 x na východ a ze stolu si vezměte šunku GET HAM (133). Poté jděte zase hodně opatrně dolů až k rakvi. Rakev musí být uzavřena, pokud ne, tak se vraťte přes obrazovku. otevřete rakev OPEN COFFIN a Drákulu chladnokrevně zabijte KILL DRACULA (140). Poté se podívejte do rakve LOOK COFFIN a vezměte si klíč GET KEY (142), odstraňte polštářek GET PILLOW a vezměte druhý klíč GET KEY (147). Vyjděte na sever a v jídelně se vydejte na sever. Opatrně jděte nahoru, odemkněte truhlu UNLOCK CHEST, otevřete ji OPEN CHEST a vezměte si diamant GET TIARA (155). Vraťte se k převozníkovi a nechte se převést zpět. Jděte 2x na jih, 3x východ (156) a 1x na sever. Odemkněte třetí a poslední dveře UNLOCK DOOR (163).
Objevíte se v nové zemi. Jděte na sever a vezměte si síť GET NET (164). Jděte 2x na jih a napište FISH. Objeví se ryba, vezměte ji GET FISH a hoďte ji zpátky do moře THROW FISH BACK (170). Nasedněte na ni RIDE FISH a objevíte se na ostrově. Jděte na sever a na východ. Zde vezměte amulet GET AMULET (173). Jděte na jih. Otevřete dveře do věže OPEN DOOR. Vyjděte opatrně nahoru. Dejte lvovi šunku GIVE HAM TO LION (177) a on umře. Otevřete dveře OPEN DOOR (182). Našli jste vaši milovanou. Klidně ji polibte KISS GIRL a napište slovo HOME (185). KONEC - ZÍSKALI JSTE 185 BODŮ ZE 185!
Autor:Jan Bobčík
Úvodem:
Tenhle návod je na původní verzi, která vyšla v roce 1987. Hra se dočkala ještě remeaku, který vyšel v roce 2002, kde se vylepšila grafika, zvuky a další věci, ale změnil se také průběh a scénář hry. Některé úkoly byly přidány, některé naopak zmizely a některé řešení úkolů bylo pozměněno. Proto pokud se budete řídit tímto návodem nejspíš novou verzi vůbec nedohrajete.
Příběh:
Sir Graham se stal králem. Jeho lid ho velmi miluje a království rozkvétá. Krále Grahama však trápí, že nemá ženu. Napadne ho, že by se mohl podívat do kouzelného zrcadlo. To mu prozradí, že v zemi Kolyma se nachází nádherná panna. K tomu, aby se stala jeho ženou, musí najít věž, ve které je uvězněna. Král odkládá svou korunu a vydává se na dlouho cestu za svou vysněnou.
Ovládání:
Hra se ovládá jenom několika klávesy, ale ovládání, pohyb, je občas trochu složitý.
Pohyb:
můžete se pohybovat pomocí kurzorových šipek, ale osobně doporučuji vypnout num lock a pohybovat se numerickými klávesami. Jelikož zde, oproti kurzorovým šipkám, se můžete hýbat i do úhlopříček, což během některých částí hry oceníte.
Plavání:
ve hře budete občas muset taky kromě chození plavat. Občas budete muset jít do vody. Graham, když spadne do vody, začne se topit a vy musíte rychle zmáčknout klávesu plavání nebo se po chvíli utopí. Naopak, v některých vodách vám ani plavání nepomůže a automaticky se utopíte - otrávíte (mnoho vod je ve hře otrávených - určitě je poznáte podle tmavé barvy). Plavání vyvoláte buď v menu (ESC), v položce action (SWIM) nebo klávesou = (klávesa rovná se).
Další důležité klávesy:
TAB (inventář), F1 (nápověda), F2 (zvuky on/off), F3 (vypíše vaši poslední napsanou zprávu), F5 (Save), F7 (Restore neboli Load), F9 (restart hry).
Menu (popis pouze nejdůležitějších položek):
Do menu hry se dostanete stisknutím klávesy ESC. V menu se pohybujete kurzorovými šipkami a výběr potvrdíte klávesou enter.
File:
Save (uložit hru, máte 12 pozic), Restore (neboli load, nahraje uloženou pozici), Restart (začnete hru od začátku), Quit (opustíte hru, odchod do operačního systému).
Game:
See object (prohlédnete si vybraný objekt v inventáři), Inventory (vyvoláte inventář).
Action:
Swim (plavání)
Speed:
zde si můžete vybrat rychlost hry, s jakou se bude král Graham pohybovat. Rychlost Fast (rychle) byla oproti prvnímu dílu vylepšena a není už tak rychlá jako v předchozím díle. Ba naopak, je to ideální rychlost, kterou používejte! Slow je ultra pomalá, Normal je taky docela pomalá a Fastest je už zase moc ultra rychlá.
Na co si dávat pozor, postřehy, bodování, atd.:
Hra Roberta Williemse, King's Quest 2 je velmi záludná. Ve hře získáváte postupně body za každou maličkost, kterou provedete. Celkově získat plný počet 185 bodů je dost obtížné. Cílem hry totiž prakticky není vyřešit všechny questy a nástrahy, které vás ve hře čekají. Hra nemá předem stanovený průběh a můžete ji dohrát jak chcete. Hra vám dává velkou volnost. Ne všechny předměty totiž na sebe navazují a hodně předmětů vůbec ani nepoužijete. Ovšem, čím více předmětů získáte, tím dostanete i více bodů. Všechno se bodově hodnotí. Třeba u některých předmětů i prohlédnutí předmětu.
Ve hře potkáváte hodně mystických a pohádkových postav, jako zlá čarodějnice Hagatha, Červená Karkulka, Trol, Kouzelná víla, Pegas, Malá mořská víla... Oproti prvnímu dílu jsou síly rozděleny docela rovnoměrně - záporné postavy už nemají takou převahu. Tyto postavy se objevují zcela náhodně, nejčastěji v okolí svých obydlí - skály, jeskyně, dřevěný dům atd.. Aby Vás nechytli a nezabili nebo neokradli o některý důležitý předmět v inventáři (Trol), doporučuji chodit po okrajích obrazovky. Pokud se některá ze záporných postav objeví na obrazovce, rychle přejděte do jiné obrazovky a ona už za vámi nepůjde. Poté když se vrátíte zpět na tu obrazovku, ze které jste utekli, obvykle by tam už být neměla. Píšu schválně obvykle, protože někdy se tam objeví znovu. V tomto případě postupujte jako minule.
Na druhou stranu občas potřebujete někoho najít. Třeba kouzelná víla se objevuje pravidelně na stejném místě. Takže pokud se tam neobjeví, znovu přejděte do jiné obrazovky a vraťte se, popř. tohle opakujte několikrát. Kouzelná víle by se tam měla po chvíli objevit.
Hru si zkracujte. Hrací plocha hry se skládá z několik obrazovek jak na výšku, tak na šířku. Příklad: abyste nešli 8 obrazovek na východ na nějaké místo na které chcete, běžte 3 obrazovky na západ a objevíte se na stejném místě.
Hru si často ukládejte. Když se zabijete někde daleko od posledního místa uložení, je to k zoufalství. Obzvlášť si dávejte pozor na různé točité schody (Drákulův hrad) a různé žebříky. Jsou fakt záludné.
No a teď! Ve hře můžete získat 185 bodů no a s mým návodem, pokud se budete řídit přesně podle něho, získáte plný počet bodů, tedy 185!
2. Samotný návod
Velkým písmem jsou napsány jednotlivé anglické příkazy, které musíte napsat a potvrdit klávesou enter. V závorce je uveden počet bodů, které za splnění úkolu získáte.
Pokud např. napíšu, jděte na 1x východ, 3x západ a v cestě je třeba voda nebo nějaká překážka, tak ji jednoduše přeplavte nebo ji obejděte a pod.
Ocitáte se u moře, jděte 2x na východ. Dojdete k babiččině chaloupce, před chaloupkou je poštovní schránka, kterou otevřete OPEN MAILBOX (1). Je zde košík, který vezměte GET BASKET (3). Jděte zpět 2x na západ a 3x na jih. Na zemi leží malá šedá škeble. Otevřete ji GET CLAM a vezměte si náhrdelník GET BRACELET (10). Jděte 2x na jih a narazíte na Neptunův ztracený irident. Vezměte ho GET TRIDENT (13). Jděte 3x na sever a 1x na východ. Zde je lokace, kde se pohybuje Červená Karkulka. Až se objeví, dejte jí košík GIVE BASKET TO LITTLE GIRL (17) a Karkulka Vám dá za to květiny. Jděte 4x na jih, 5x na východ a 1x na sever. Jste u kouzelných dveří. K otevření těchto dveří potřebujete 3 klíče. Cestou k těmto dveřím jste si určitě všimli dřevěného mostu přes propast. Přes tento most můžete projít za celou hru pouze 7x, po osmé se zřítí i s vámi. Fígl je v tom, že Vy právě musíte po tomto mostě přejít 7x, abyste hru dohráli, tzn. že pokud přes most přejdete 1x zbytečně, už hru nedohrajete! A ještě poznámka k mostu, pokaždé, když přes něho projdete, připočítá se Vám 1 bod. Takže teď jste u dveří a máte 18 bodů. Přečtěte si u dveří nápis READ INSCRIPTION. Je to úkol, který máte splnit, abyste našli první klíč. Jděte 1x na jih, 7x na západ a 4x na sever. Na kameni se vyhřívá Malá mořská víla. Doplavte k ní a dejte jí květiny GIVE FLOWERS TO MERMAID (21). Objeví se mořský koník, nasedněte na něho RIDE SEAHORSE (23). Objevíte se u Neptuna. Promluvte si s ním TALK TO NEPTUNE, dejte mu jeho ztracený irident GIVE TRIDENT TO NEPTUNE. Dostanete láhev a ještě si vezměte klíč, který leží vedle něho GET KEY (32). Vrátíte se zpět na pevninu. Jděte na východ a 4x na jih. Zde pozor! Nacházíte se u jeskyně Hagathy, ta když Vás chytne, tak Vás uvaří v kotli a končíte (doporučuji shlédnout!). Jděte dovnitř. Buď je doma nebo není. V každém případě postupujte úplně stejně. Držte se severní zdi, jděte ke kleci, vyndejte šátek z láhve GET CLOTH (34), klec s ním překryjte PUT CLOTH ON CAGE (36), vezměte klec GET CAGE (38) a poté v klidu odejděte z jeskyně. Jděte 3x na sever a u stromu vezměte povalující se klacek. GET STAKE (40). Poté jděte na východ a 2x na jih. Z pařezu vezměte náhrdelník GET NECKLACE (47). Jděte 2x na východ a z díry stromu vezměte kladivo GET MALLET (49). Jděte na jih, 2x na východ a na sever (50). Odemkněte dveře UNLOCK DORR (57) a přečtěte si další zadání úkolu k získání druhého klíče READ INSCRIPTION.
Jděte na jih, 2x na západ (58) a na jih. zde se objevuje víla, pokud se tak nestane, zkuste jít ještě o jednu obrazovku na jih. Víla Vám dá kouzlo proti zlu. Jděte na jih (podle toho, kde jste potkali vílu) a na východ. Otevřete dveře do kostela OPEN DOOR. Uvnitř klečí kněz (mnich) a modlí se. Klekněte si vedle něho po levici KNEEL, KNEEL (musí se napsat 2x, nevím proč) a modlete se PRAY. To kněze zaujme a zeptá se Vás na Vaše jméno. Odpovězte popravdě GRAHAM. Kněz Vám dá kříž (62) a vy vyjděte ven. Jděte 2x na jih a objevíte se u obchodu s antikou. Vejděte dovnitř OPEN DOOR. Dejte prodavačce klec s ptákem GIVE CAGE TO LADY a ona Vám dát kouzelnou lampu (68). Objevíte se před obchodem. Lampu 3x za sebou pohlaďte RUB LAMP a dostanete od Džina létající koberec, meč a uzdu na koně (74). Použijte koberec RIDE CARPET (78) a objevíte se na plošině. Jděte dále, dokud Vás nezastaví had. Jděte opatrně blíž, ale pozor aby Vás neuštkl, a zkroťte hada PUT BRIDLE ON SNAKE. Z hada se stane kůň. Promluvte si s ním SPEAK TO HORSE. Kůň Vám dá kostku cukru (85). Jděte dál na východ a z jeskyně si vezměte klíč GET KEY (90). Vyjděte ven a odleťte na koberci RIDE CARPET. Objevíte se znovu před obchodem s antikou. Jěte na sever a prohlédněte si zde díru kamene LOOK HOLE (91) a vezměte si broš GET BROOCH (98). jděte 2x na sever, na východ (99) a na sever. odemkněte dveře UNLOCK DOOR (107) a přečtěte si další zadání úkolu k získání již třetího a posledního klíče READ INSCRIPTION.
Jděte na jih a 3x na západ (108). Ocitnete se u Trolového domu (strom s dveřmi). Vejděte dovnitř OPEN DOOR a opatrně slezte dolů. Pokud trol není doma, otevřete truhly OPEN CHEST a vezměte si náušnice GET EARRINGS (114). Poté si vezměte ještě z ohně hrnec s polévkou GET PUT (116). Vraťte se před Trolův dům. Jděte na jih a na západ. Jste před babiččiným domem. Otevřete dveře OPEN DOOR, pokud je uvnitř vlk, rychle utečte a postup opakujte, dokud tam nebude babička. promluvte s ní SPEAK TO GRANDMA (118). Podívejte se pod postel LOOK UNDERT BED. Vezmete plášť a prsten (122). Vyjděte ven a běžte na východ a 3x na sever. Zde je řeka s převozníkem. Oblečte si plášť PUT ON CLOAK, dejte si prsten PUT ON RING a kříž (127). Jděte na loď GET BOAT. Převozník Vás převeze na druhou stranu, ale ještě dříve než vystoupíte, snězte cukr EAT SUGAR CUBE (128) nebo Vás trní zabije. Poté vystupte z lodi CLIMB BOAT a jděte dál na sever k duchům. Jakmile se k duchům přiblížíte, odletí. Otevřete dveře OPEN DOOR a vstupte do tajemného hradu Drákuly. jděte doleva a nahoru po točitém schodišti (využívejte výhradně numerické klávesy). Nahoře otevřete šuplík OPEN DRAWER a vezměte si svíčku GET CANDLE (130). Cestou dolů si svíčku zapalte o pochodeň LIGHT CANDLE (131). Jděte 2 x na východ a ze stolu si vezměte šunku GET HAM (133). Poté jděte zase hodně opatrně dolů až k rakvi. Rakev musí být uzavřena, pokud ne, tak se vraťte přes obrazovku. otevřete rakev OPEN COFFIN a Drákulu chladnokrevně zabijte KILL DRACULA (140). Poté se podívejte do rakve LOOK COFFIN a vezměte si klíč GET KEY (142), odstraňte polštářek GET PILLOW a vezměte druhý klíč GET KEY (147). Vyjděte na sever a v jídelně se vydejte na sever. Opatrně jděte nahoru, odemkněte truhlu UNLOCK CHEST, otevřete ji OPEN CHEST a vezměte si diamant GET TIARA (155). Vraťte se k převozníkovi a nechte se převést zpět. Jděte 2x na jih, 3x východ (156) a 1x na sever. Odemkněte třetí a poslední dveře UNLOCK DOOR (163).
Objevíte se v nové zemi. Jděte na sever a vezměte si síť GET NET (164). Jděte 2x na jih a napište FISH. Objeví se ryba, vezměte ji GET FISH a hoďte ji zpátky do moře THROW FISH BACK (170). Nasedněte na ni RIDE FISH a objevíte se na ostrově. Jděte na sever a na východ. Zde vezměte amulet GET AMULET (173). Jděte na jih. Otevřete dveře do věže OPEN DOOR. Vyjděte opatrně nahoru. Dejte lvovi šunku GIVE HAM TO LION (177) a on umře. Otevřete dveře OPEN DOOR (182). Našli jste vaši milovanou. Klidně ji polibte KISS GIRL a napište slovo HOME (185). KONEC - ZÍSKALI JSTE 185 BODŮ ZE 185!
Autor:Jan Bobčík
Počet zobrazení: 69
Přidáno dne: 27.10.2005